Saopštenja Ministarstva Aktivnosti ministra

Dodatne mere podrške za proizvođače etno hrane i pića

 

„Do sada je 36 poljoprivrednih i prehrambenih proizvoda zaštićeno jednom od oznaka geografskog porekla. Ono što nam predstoji je da svi zajedno uložimo maksimalne napore kako bi podigli obim proizvodnje ovih proizvoda i uključili što veći broj proizvođača u sistem zaštite geografskog porekla. Po pravilu, tradicionalna proizvodnja se vezuje za takozvane male proizvođače, a njihovo uključivanje u prodajne lance predstavlja jedan od izazova za razvoj poljoprivrede u Srbiji“, rekla je  ministar poljoprivrede i zaštite životne sredine prof. dr Snežana Bogosavljević Bošković, otvarajući 10. Sajam etno hrane i pića.

Ona je podvukla da su proizvođačima hrane koja nosi neku od oznaka geografskog porekla, pored opštih mera, omogućene i dodatne mere podrške, pre svega kroz podršku investicijama u primarnu poljoprivrednu proizvodnju, investicijama u preradu i marketing u sektorima mleka, mesa, voća i povrća, kao i kroz podršku refundiranja troškova kontrole i sertifikacije.

Ministar Bogosavljević Bošković je istakla da u poslednje dve decenije tržište poljoprivrednih i prehrambenih proizvoda karakteriše rastući trend tražnje za proizvodima koji se odlikuju autentičnošću i tradicijom, odnosno proizvodima koji se odlikuju nekom dodatnom vrednošću, koja proizilazi iz vrednosti njihovog sastava, načina proizvodnje i prerade ili specifičnosti podneblja sa kojeg dolaze.

„Upravo iz tih razloga sistem zaštite oznake geografskog porekla ima izuzetnu vrednost, jer te oznake, istaknute na ambalaži proizvoda, upućuju kupca na određeni region ili mesto, kao i na sve specifičnosti koje taj proizvod poseduje, a proizvođaču omogućava da ostvari bolji plasmanvišu cenu proizvoda, viši nivo poverenja kupaca, što direktno doprinosi ostvarivanju  jednog od prioritetnih ciljeva poljoprivredne politike, a to je podizanje nivoa konkurentnosti domaće proizvodnje.“, rekla je ministar Bogosavljević Bošković.

Ona je istakla da je Sajam Etno hrane i pića izuzetna prilika za promociju tradicionalnih proizvoda, kao i šansa za proizvođače da pronađu svoje mesto na domaćem tržištu i da u budućnosti dobiju priliku da se pojave i na inostranom tržištu, a da će Ministarstvo uvek sa zadovoljstvom podržati i pomoći manifestacije ovakvog tipa, koje promovišu srpsku poljoprivredu i srpsko selo.

Na manifestaciji, u Hali 3 Beogradskog sajma, se predstavlja više od 400 izlagača sa 2.000 različitih tradicionalnih prehrambenih proizvoda ručne izrade i organski gajenih sirovina.

Pored proizvođača iz naše zemlje, na ovogodišnjem Sajmu etno hrane i pića, pod sloganom „Utemeljenje robne marke etno – proizvoda“, su i proizvođači hrane i pića iz Indije, Grčke, Makedonije i Republike Srpske i Italije.

Pored proizvođača hrane, posetioci se mogu upoznati i sa proizvođačima opreme za čuvanje i pakovanje tradicionalnih proizvoda, kao i laboratorijama za kontrolu kvaliteta hrane.

Tokom četiri dana trajanja sajma organizovani su brojni stručni prateći programi iz oblasti zaštite geografskog porekla, receptura, uvođenja sistema kvaliteta, pravne zaštite, unapređenja pakovanja i metoda prodaje.

Kategorije

Veličina teksta
Kontrast