Министар пољопривреде, шумарства и водопривреде проф. др Драган Гламочић боравио је данас у Александровцу где је разговарао са локалним пољопривредницима и директорима пољопривредних школа окупљеним у оквиру Управног одбора удружења пољопривредних школа. Састанак је организован у пољопривредној школи “Свети Трифун” са домом ученика у Александровцу, у оквиру 60. Жупске бербе.
Тема сусрета била је положај и будућност пољопривредних школа, а министар је посебно истакао да директори морају да покажу више иницијативе и личне одговорности. „Не може држава све да уради уместо вас. Ако у школама имамо празне разреде, ако деца не желе да уписују пољопривредне школе, то је јасан сигнал да директори нису урадили свој посао. Ваш задатак је да привучете ученике, да сарађујете са газдинствима, да мотивишете младе. Ако то не радите – онда школе губе сврху,“ нагласио је министар Гламочић.
Он је додао да је недопустиво да опрема и механизација, коју школе добијају, често стоји неискоришћена. „Када видим нове машине закључане у школским радионицама и неухрањену стоку, док ученици немају прилику да раде практичну наставу, онда је јасно да проблем није у држави већ у руководству школа. За такве ствари нема оправдања,“ поручио је министар.
Пољопривредници из Александровца указали су да школе морају бити отвореније према заједници, док је министар најавио да ће Министарство у сарадњи са Министарством просвете захтевати конкретне планове и одговорност директора. „Не желим декларативне, већ јасне кораке. Ако неке школе наставе да раде по старом, морамо бити спремни и на кадровске промене,“ рекао је Гламочић.
Министар Гламочић је овом приликом најавио и да ће бити обезбеђене посебне мере подстицаја за пољопривредне школе и њихове ученике, а са циљем мотивације бољег уписа ученика у ове школе.
Он је истакао и да је импресиониран изложбом пољопривредних производа и механизације, коју је ова школа уприличила у оквиру манифестације Жупска берба.
Састанак је завршен договором да ће сви предлози и проблеми бити систематизовани и достављени ресорним министарствима, али уз јасну поруку – да директори школа морају бити први који ће својим радом показати да желе да сачувају и развију пољопривредно образовање у Србији.