Saopštenja Ministarstva i najave Aktivnosti ministra

Nedimović: Saradnjom u industriji voća i povrća do veće konkurentnosti i novih tržišta

Ministar poljoprivrede i zaštite životne sredine Branislav Nedimović izjavio je danas, 29. novembra 2016. godine na otvaranju skupa  „Fruitnet Forum South-East Europe“ u Beogradu, da su prirodni resursi, jak potencijal i razvijena primarna proizvodnja odličan preduslov za razvoj i rast industrije svežeg voća i povrća, ali nisu dovoljni za uspešnost u poljoprivredi.

„Potrebno je da svi učesnici u tržišnom lancu proizvodnje voća i povrća sarađuju i čine jedinstven sistem, kako bi bili konkurentni na tržištu“, istakao je Nedimović na događaju koji je okupio vodeće kompanije i proizvođače u oblasti industrije svežeg voća i povrća.

Ministar je podsetio da u Srbiji postoje izvanredni uslovi za proizvodnju kontinentalnog voća, kao i da voćarska proizvodnja ima izražen regionalni karakter i karakteriše je podizanje novih intenzivnih zasada voća sa savremenom tehnologijom gajenja, uz primenu odgovarajuće agrotehnike, sa obaveznim sistemom za navodnjavanje i korišćenjem protivgradnih mreža.

„Ovakvi moderni zasadi postižu veći prinos po hektaru i  daju bolji kvalitet ploda“, kazao je Nedimović.

Nedimović je istakao da je Srbija vodeći proizvođač voća u regionu, a kod pojedinih voćnih vrsta (malina) vodeća zemlja i u evropskim i svetskim razmerama. „Zahvaljujući bescarinskom statusu sa Ruskom Federacijom i CEFTA sporazumu, veliki deo svežeg voća se plasira upravo na ova tržišta, dok se zamrznuto voće i prerađevine uglavnom izvoze u Evroopsku uniju“, kazao je Nedimović.

Kada je povrtarska proizvodnja u pitanju, Srbija ima veliki potencijal u primarnoj proizvodnji, ali se povrće pretežno proizvodi  na otvorenom prostoru i ima sezonski karakter, napomenuo je Nedimović, dodajući da su povećani zahtevi tržišta za povrćem izvan sezone, doveli do potrebe za uvođenjem proizvodnje povrća u zaštićenom prostoru.

Ministar Nedimović je zaključio da upravo ovakvi forumi pružaju mogućnost da mnogi proizvođači, trgovci, prodavci na malo i veliko, uvoznici, izvoznici i drugi pružaoci usluga izađu iz lokalnih okvira, pronađu svoje mesto na nekim novim tržištima, nadograde svoje znanje, razmene iskustvo, upoznaju buduće poslovne partnere, ostvare kontakte i bolju poslovnu saradnju i veći profit.

Kategorije

Veličina teksta
Kontrast