Saopštenja Ministarstva i najave

Otvoren Centar za informisanje o podsticajima: brža i jasnija komunikacija sa poljoprivrednicima

U prisustvu ministra Glamočića i predstavnika medija, u Upravi za agrarna plaćanja svečano je otvoren Centar za informisanje namenjen poljoprivrednim proizvođačima. Cilj Centra je da omogući brzu, pouzdanu i direktnu komunikaciju sa građanima koji konkurišu za subvencije.

„Ovo nije šalter. Ovo je servis. Ljudi moraju dobiti odgovor, objašnjenje i pojašnjenje. Da znaju gde su pogrešili, šta nedostaje i šta je potrebno da se zahtev reši“, izjavio je ministar i poručio da više neće biti „odgovora u prazno“, već da će Centar biti u punom kapacitetu na usluzi.

Ministar Glamočić je tom prilikom lično razgovarao sa više poljoprivrednika, i to ne samo u prostorijama Centra, već i putem telefona, odgovarajući direktno na njihova pitanja i unoseći, kako je rekao, „novu energiju u rad službe“.

Zaposleni u Upravi za agrarna plaćanja i operateri obučeni za rad sa poljoprivrednicima do sada su komunicirali sa građanima samo putem telefonskih linija i upita na elektronske adrese. Tokom aprila primljeno je više od 22.000 poziva, a operateri su angažovani punim kapacitetom. Pored telefonske i imejl komunikacije, građani sada mogu lično da dođu u Centar radnim danima od 7.30 do 15.30 časova, što predstavlja značajan korak ka još boljoj komunikaciji sa poljoprivrednicima i jačanju transparentnosti u sistemu dodele podsticaja.

Ministar je istakao da se efikasnost značajno popravila od njegovog stupanja na funkciju. „Kada sam došao 16. aprila, realizacija budžeta bila je 14%. Danas je 32%. U tri nedelje smo ubrzali obradu i isplatu podsticaja više nego za prethodna tri i po meseca“, izjavio je ministar.

Posebna savetnica ministra Milica Janković, koja je i direktorka Poljoprivredne stručne službe u Mladenovcu, zadužena je za rad Centra. Ona će obilaziti sve stručne službe, koordinisati rad i biti direktna veza između poljoprivrednika, savetodavaca i Uprave.

„Poljoprivrednici su već dovoljno opterećeni poslom u njivama i štalama. Naš posao je da im pomognemo u onom delu u kome se ne snalaze – u administraciji i komunikaciji sa sistemom“, izjavila je Janković, naglasivši da će Centar u tome imati ključnu ulogu.

Ministar Glamočić je podsetio da je Ministarstvo subvencionisalo osiguranje poljoprivrede sa 50 do 70 odsto, ali je pozvao proizvođače da ga koriste na vreme, jer štete od vremenskih nepogoda ne mogu uvek biti naknadno pokrivene.

Ministar Glamočić započeo reorganizaciju: direktni razgovor sa zaposlenima u upravi za agrarna plaćanja

Ministar poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede prof. dr Dragan Glamočić održao je sastanak sa zaposlenima u Upravi za agrarna plaćanja kako bi im preneo očekivanja, ukazao na izazove u funkcionisanju službe i ohrabrio ih da zajednički rade na poboljšanju odnosa i efikasnosti.

„Ako treba da bude promena – počinjemo od rukovodilaca. Ali, ne verujem da je problem u ljudima, već u nedostatku komunikacije i organizacije,“ poručio je ministar, ističući da je glavni cilj bolja atmosfera i vraćanje poverenja i među kolegama i kod poljoprivrednika.

Ministar je istakao da Uprava mora postati efikasna služba koja poštuje rokove, objektivno odgovara na zahteve i ne daje lažne nade. On je ukazao na to da će telefonski razgovori sa strankama biti snimani kako bi se obezbedila transparentnost i praćenje kvaliteta usluge.

„Poljoprivrednici moraju dobiti pravi odgovor. Čak i kad je odgovor negativan – važno je da bude iskren i obrazložen,“ naglasio je Glamočić, dodajući da se problemi ne rešavaju pisanjem po mrežama, već unutar službe, kroz institucije.

Autor foto: Tanjug

Kategorije

Veličina teksta
Kontrast