Saopštenja Ministarstva

Pojačane kontrole prodaje ribe tokom posta

Za vreme Božićnog posta, kada je povećan promet sveže i smrznute ribe, veterinarska inspekcija, pored redovnih inspekcijskih nadzora, sprovodi i vanredne kontrole, na osnovu procene rizika, sa posebnim osvrtom na mesta na kojima se u praznične dane očekuje veća ponuda, ali i potražnja.

Veterinarska inspekcija Ministarstva poljoprivrede kontroliše ribu, kako svežu tako i smrznutu, u svim registrovanim objektima.

Tokom kontrole veterinarski inspektori proveravaju potvrde o nabavci ribe, sledljivost, deklaracije, način rukovanja ribom, temperaturni režim skladištenja i izlaganja, rokove upotrebe, takođe veterinarski inspektori vrše uzorkovanje ribe i slanje uzoraka  u ovlašćene laboratorije.

Prilikom kupovine ribe posebnu pažnju kupci treba da obrate na sledeće: riba ne sme neprijatno da miriše, ne sme imati upale oči i zamućenu rožnjaču, jer to ukazuje na starost ulovljene ribe, škrge sveže ribe su vlažne, jasno crvene boje i bez stranog mirisa, a promena boje škrga, suve škrge, nesvojstven ili intenzivan miris, su početni znaci kvarenja. Koža sveže ribe  je sjajna, vlažna i klizava, a meso sveže ribe treba da je čvrsto, što se vidi ukoliko nestane udubljenje koje nastaje na mestu koje se pritisne prstima.

 Veterinarska inspekcija savetuje potrošače da ribu kupuju u ribarnicama, odnosno na mestima gde je potrošačima dostupan podatak o vrsti i poreklu ribe, kao i roku upotrebe, i gde je moguće proveriti da li se riba čuva na propisan način, odnosno na temperaturnom režimu koji se zahteva, ali i da prijave svaku sumnju na nepravilnost nadležnoj veterinarskoj inspekciji kako bi se mogle preduzeti zakonom propisane mere i sankcionisati subjekti u poslovanju hranom kod kojih se te nepravilnosti utvrde.

Potrošaćima se savetuje  da se prilikom kupovine hrane ponašaju sa „pažnjom dobrog kupca“, odnosno da se pre odluke o kupovini upoznaju sa svim svojstvima hrane, kao i da hranu koja je propisno deklarisana kupuju na mestima koja su za to registrovana.

Kategorije

Veličina teksta
Kontrast