Министарка пољопривреде, шумарства и водопривреде Јелена Танасковић изјавила је данас ће дигитализација и еАграр променити начин функционисања домаћих пољопривредника и истакла да Влада Србије стратегијама, ставовима и буџетом показује колико јој је битна пољопривреда.
„Пољопривреда и производња хране су области изузетно значајне за Републику Србију. Поред традиције и природних предности, наши произвођачи поседују знање, вољу и искуство за унапређење свог пословања. Пласман наших пољопривредно-прехрамбених производа на светском тржишту најбоље говори о квалитету наше хране“, казала је Танасковић.
Прошле године је постављен нови рекорд у извозу пољопривредно-прехрамбених производа у вредности од 4,7 милијарди евра, а ове године очекујемо да тај износ буде још већи, нагласила је Танасковић на отварању другог по реду Националног фестивала хране који је организовао трговински ланац Делез Србија.
„Стратешко опредељење Министарства је да Србија уместо да буде извозник сировина, постане произвођач и извозник висококвалитетних прехрамбених производа са додатом вредношћу, који су због својих специфичних карактеристика атрактивни, како домаћим тако и иностраним купцима“, рекла је Танасковић.
Како је навела, најбоље што Србија може да понуди тржишту су аутентични производи – квалитетне месне прерађевине, сиреви, мeд, мaлинe, шљивe и ракијa, као и врхунскo винo и тo јесу производи по којима постајемо препознатљиви на иностраном тржишту, ови прoизвoди кao тaкви, треба да представљају нaциoнaлнe брeндoвe.
Танасковић је нагласила да ће Министарство наставити да ради на стварању правног амбијента за даљи развој ознака географског порекла и националних шема квалитета, као и на дефинисању мера подршке за унапређење домаће производње и производа са ознакама порекла и квалитета.
Танасковић је додала да ће Министарство и убудуће наставити да снажно подржава манифестације ове врсте, које доприносе промоцији домаћих производа и њиховог квалитета, као и додатне подршке при њиховом пласману на тржиште и опредељивању потрошача да приликом куповине управо бирају наше, српске производе.
Генерални директор Делез Србије Јан-Вилем Докхејр навео је да је компанија током претходне године откупила 54.000 тона воћа и поврћа са српских њива и да је план да се из године у годину ове количине повећавају.
„Данас смо окупили људе који су заслужни за производњу најбољег воћа и поврћа, али и наше партнере са Београдског универзитета са којима континуирано радимо на подизању нивоа квалитета производа“, казао је Јан-Вилем отварајући манифестацију у овиру које су произвођачи из Срема, Мачве, Баната, Београда, Новог Сада, Чачка, Лесковца и Пирота, као и других крајева Србије, изложили преко 30 врста пољопривредних производа.
ФОТО:ТАНЈУГ/ЈАДРАНКА ИЛИЋ