Саопштења Министарства

Све обимнија сарадња Италије и Србије у области хране и пољопривреде

Италија представља једног од најзначајнијих спољнотрговинских партнера Србије и једног од највећих страних инвеститора, a сарадња са Италијом, као партнерском земљом, предвиђена је и за Међународни сајам пољопривреде, изјавио је саветник министра пољопривреде Горан Ђаковић поводом предстојеће, седме недеље италијанске кухиње.

„Ако гледамо само први квартал, ми смо већ забележили раст и извоза и увоза, што се тиче Италије и њихових производа и наших производа. Очекујемо да ћемо премашити прошлогодишњи рекорд 312 милиона евра, то ће бити сигурно преко 320 милиона евра“, истакао је Ђаковић.

Aмбасадор Италије у Београду Лука Гори овом приликом је рекао да су односи између Италије и Србије у прехрамбеном сектору  у порасту.

У 2021. години смо имали размену већу од 400 милиона евра, а Италија је на првом месту међу добављачима када говоримо о маслиновом уљу, пиринчу, тестенини и вину, навео је амбасадор.

Економска сарадња са Италијом је изузетно развијена и диверзификована. Салон италијанске хране и пића одржава се у оквиру седме недеље италијанске кухиње коју италијанске амбасаде и представништва у целом свету организују под слоганом „Уживање одрживости и иновативности“.

Треће издање Недеље италијанске кухиње у свету одржаће се у Србији – у Београду, Новом Саду, Нишу и Суботици од 19. до 25. новембра.

На Салону ће излагати 30 италијанских компанија, 15 из прехрамбеног сектора и 15 произвођача вина који ће представити аутентичне италијанске производе. Када је у питању промоција вина сомелијери верују да много тога можемо научити од Италијана.

Директор италијанске агенције ICE Антонио Ветреске најавио је да ће на Салону бити организовани сусрети, како професионалаца из прехрамбеног сектора, тако и произвођача вина и додао да ће након 27. октобра имати још иницијатива на којима ће учествовати професионалци  из различитих сектора.

Председник Удружења сомелијера Србије Дејан Живкоски рекао је да Италијани воде рачуна о паковању и маркетингу који су довели до врхунског нивоа, те нам могу представљати добар пример у том сегменту.

Категорије

Величина текста
Контраст